Dzisiaj jest: czwartek 23 marca 2017 r. "Always Look On The MetalSide Of Life!" - Luigi


   Zdjęcia










 


Strona oficjalna: [ wejdź ]
 


# Styl:
Thrash Metal


# Rok założenia:
1996


# Kraj:
Polska


# Status: Aktywny


# Data aktualizacji: 22.03.2015 r.
 

 

   Historia



1996/1997

Zespół o pierwotnej nazwie Disonance w składzie: Lech Śmiechowicz (gitara), Andrzej Brandys (wokal, gitara, bas) i Marcin Papior (perkusja) nagrywa pełnoczasowy materiał. Czasy są dla thrashu wybitnie niesprzyjające, grupa boryka się z wieloma problemami. Brandys i Papior przestają zajmować się "niemodnym" gatunkiem, angażując się w projekty innego rodzaju. Ten drugi np. dołącza do crossoverowej ekipy Tuff Enuff. Disonance przestaje istnieć, ich muzyka wędruje na półkę.

Dobre przyjęcie materiału (dystrybucja własnym sumptem) sprawia, że Lech postanawia kontynuować działalność jako Horrorscope. To już nie projekt, a pełnoprawny zespół. Skład uzupełniają gitarzysta Krzysztof "Pistolet" Pistelok, basista Dariusz "Czołg" Wojczyk i perkusista Sebastian Szroeter. Ciekawostką jest fakt, że "Pistolet" grał już z Lechem przed uformowaniem się składu Disonance. Wylądował jednak wówczas w Genesis of Aggression.

1998

Po długich poszukiwaniach Horrorscope znajduje właściwego wokalistę. Zostaje nim Adam Bryłka. Trwają próby i tworzenie własnych utworów. Do gotowego, leżakującego materiału rejestrowanego z myślą o Disonance, zespół dołącza kilka kawałków nagranych u Jacka Regulskiego (Kat), w studio Alkatrazz. Dzięki Robertowi Kryli (firma Scream In Flames) ukazuje się kaseta "Worship Game". Warto dodać, że (zmarły w 2000 roku) gitarzysta Kata wyłowił Horrorscope na lokalnym rzeglądzie-festiwaliku i zafundował większą część kosztów nagrań.

1999

Zimą zespół rejestruje (pod okiem Jacka Regulskiego) materiał na debiutancką płytę "Wrong Side of the Road", która staje się kolejnym krokiem naprzód. Nie do końca na miarę oczekiwań, gdyż Demonic Records nie jest w stanie wydać albumu na srebrnym krążku. Dystrybucja kasety przysparza jednak grupie nowych fanów. Pojawiają się niezwykle dobre recenzje w prasie podziemnej, kapela gra kilka lokalnych koncertów. To wystarcza, by Horrorscope uwierzył w swoje siły i stał się jedynym wówczas w kraju przedstawicieli thrash metalu z prawdziwego zdarzenia. Następuje roszada w składzie. Sebastiana Szroetera zastępuje Piotr "Mały" Szczepaniak. Szroeter okazał się zupełnie nie zainteresowany graniem, wolał inne uciechy.

2000

Piotr Szczepaniak długo nie zagrzewa miejsca w zespole, wkrótce pojawia się Arkadiusz Kuś na zmianę z Adamem "Leo" Jendrzykiem. Obaj drummerzy to w sesyjni muzycy, którzy od początku jasno określają swoje stanowisko. Arek Kuś wspomaga zespół także koncertowo. Po wydaniu 4-utworowego demo "Pictures of Pain", zespół podpisuje kontrakt z Empire Records na nagranie i wydanie drugiej płyty.

2001

Kolejna zmiana w składzie, nowym basistą zostaje Tomasz "Walec" Walczak. W marcu i kwietniu, w Mamut Studio zespół nagrywa pod okiem Maćka Mularczyka płytę noszącą taki sam tytuł jak demo - "Pictures of Pain". W trakcie sesji wychodzą na jaw problemy sekcji rytmicznej. Kuś, świetny bębniarz progresywny, nie do końca czuje thrash metal. Przy nagraniu części utworów grupę wspomaga więc "Leo". Premiera płyty ma miejsce 12 czerwca i okazuje się sporym wydarzeniem, przede wszystkim wśród fanów klasycznego thrash metalu, gdyż takich zespołów jak Horrorscope w Polsce więcej nie ma! Po pojawieniu się albumu na rynku okazuje się, że okładka mająca w zamierzeniu autora przypominać dzieła Hieronymusa Boscha i Hansa Memlinga, wygląda za sprawą fatalnego druku niczym czarna dziura. Rujnuje to jej związek z lirycznym przesłaniem krążka. Arek Kuś nadal wspomaga Horrorscope na gościnnych występach. 1 sierpnia zespół gra na Metalfest 2001 w Poznaniu jako jeden z supportów Napalm Death. Podczas tej imprezy gromadzi nieoczekiwanie wielkie grono słuchaczy. Koncert w takim zestawieniu i przy więcej niż pozytywnej reakcji publiczności okazuje się miłą niespodzianką.

2002

"Pictures of Pain", ze zmienioną okładką, ukazuje się w Europie (Plastic Head) i w USA (Crash Music) jako wydawnictwo licencyjne. Pomimo niezłych recenzji, album cierpi na brak promocji. Niezrażony tym zespół poszukuje stałego perkusisty. Pod koniec roku na wolny stołek wskakuje Piotr "Pienał" Pęczek, wcześniej udzielający się w Nomad. Szybko, pomimo początkowych tarć, okazuje się idealnym dopełnieniem składu Radykalnej Thrashowej Maszyny. Zakończenie współpracy z Empire Records. Grupa dużo koncertuje i tworzy nowy materiał. Jeden z chorzowskich gigów zostaje przypadkowo zarejestrowany.

2003

W ustabilizowanym składzie, czas upływa na próbach i klubowych koncertach. Thrashersi odwiedzają Słowację - Levice. Materiał z Chorzowa zostaje odkryty i wydany jako CDR "Live Collision". Niedługo potem zespół odkrywa wybitny talent młodego dźwiękowca Tomasza "ZED" Zalewskiego. Odtąd zostaje on głównym realizatorem soundu Horrorscope. Właśnie wtedy, w połowie roku rusza pierwsze duże przedsięwzięcie koncertowe zespołu. Wspólnym wysiłkiem zespołów niezależnie zorganizowana trasa "Thrash the South", wbrew swej nazwie, dociera i na północ Polski. Występy Horrorscope, jak i supportujących Whorehouse i Totem, wzbudzają niekłamany entuzjazm fanów w Dąbrowie Górniczej, Olkuszu, Chorzowie, Wrocławiu, Rybniku, Tarnowie, Nowym Sączu, Rzeszowie, Łodzi, Warszawie, Bydgoszczy i Poznaniu. Nawet w przypadkach niewielkiej frekwencji (np. Bydgoszcz, zupełny brak promocji) publiczność szaleje. Daje to Ślązakom niezłego kopa, zachęcając do wytężonej pracy nad nowym materiałem.

2004

W pierwszej połowie roku Horrorscope kończy przygotowania kawałków na nowy, pełnoczasowy krążek. Pomimo braku kontraktu, grupa wchodzi do olkuskiego ZEDstudio, by zarejestrować następcę "Pictures of Pain". Czas sesji przypada na przełom maja i czerwca, co uniemożliwia muzykom obejrzenie pierwszej wizyty gigantów z Exodus w naszym kraju. Grupa produkuje płyty promocyjne, zawierające 5 numerów, rozsyłając je do wytwórni na całym świecie. Z nadchodzących propozycji wybiera ofertę niemieckiej Shark Records. Kolejne koncerty, w tym powrót do Bydgoszczy na VIII Urodziny Chainsaw, gdzie Horrorscope uświadamia organizatorom, iż błędem było ustawienie ich na samym początku zestawu kapel. Radykalna Thrashowa Maszyna nie bierze jeńców! W grudniu "The Crushing Design", bo taki tytuł otrzymuje płyta, pojawia się w odtwarzaczach japońskich metali, za sprawą Spiritual Beast Records. Na premierę europejską przychodzi poczekać do lutego kolejnego roku.

2005

Zespół nieprzerwanie koncertuje (Chorzów, Wrocław, Warszawa, Żory). Na początku roku "The Crushing Design" trafia do fanów w Niemczech. Recenzje od początku zaskakują, zważywszy niechęć, z jaką tamtejsi recenzenci zazwyczaj reagują na polskie kapele. Album otrzymuje noty od dobrych, do znakomitych. Zaczyna działać oficjalne forum zespołu. 28 lutego, za sprawą licencjobiorcy Metal Mind Productions, płytą cieszyć się mogą polscy maniacy thrashu. Kolejne koncerty (Chorzów, Warszawa) i dobre noty albumu. Coraz większy jest pozytywny odzew ze strony mediów. W połowie kwietnia premiera nowej (odświeżonej) strony internetowej. Pod koniec kwietnia HORRORSCOPE gra z niemieckimi thrasherami z RESPAWN w Goleniowie i Szczecinie. Trudno było o lepszy support! W międzyczasie, na próbach, muzycy szlifują nowe utwory. W lipcu w szczecińskiej hali SDS odbywa się MetalFest. Śląscy thrashers dają świetny koncert przed Destruction. We wrześniu rusza mini trasa Horrorscope i niemieckiej grupy Respawn pn. "MENTAL SLAVERY TOUR 2005". Tym razem pacyfikacja dotknęła: Tychy, Łódź, Bydgoszcz, Sępólno Krajeńskie oraz Berlin. Jedno jest pewne - najlepsze jeszcze przed nami! Thrash nigdy nie umrze!

2006

W 2006 roku Horrorscope gra kilka koncertów (Bielsko-Biała, Chorzów, Policka w Czechach), a także występuje na Metal Hades Festival II w Kościanie, oraz na Dong Open Air Festival w Niemczech. Na przełomie lutego i marca zespół wchodzi do ZED-studio żeby zarejestrować piąty już z kolei studyjny album. Gotowa jest już większa część materiału, a kompozycje będą kontynuacją The Crushing Design. Podczas występu na Dong Open Air Festival jest rejestrowane pierwsze w historii zespołu DVD. Nowy album zostaje zatytułowany "Evoking Demons" i ma ukazać się na przełomie sierpnia i września.

Aż 4 długie lata kazali czekać swoim fanom muzycy Horrorscope na kolejny studyjny album. W 2010 roku ukazał się krążek, który otrzymał tytuł "Delicioushell"


Bio: Horrorscope
Aktualizacje: Gumbyy


  DYSKOGRAFIA:

1996 - Worship Games
1999 - Wrong Side Of The Road
2001 - Pictures Of Pain
2005 - The Crushing Design
2006 - Evoking Demons
2010 - Delicioushell

 

   Skład



Adam "Baryła" Bryłka - Vocals
Lech "Blackpitfather" Śmiechowicz - Guitars
Łukasz "Lukas" Gac - Guitars
Krzysztof "Xycho" Klosek - Bass
Piotr "Pienał" Pęczek - Drums

 

   Dyskografia



Delicioushell


Evoking Demons
*


The Crushing Design


Pictures Of Pain


Wrong Side Of The Road


Worship Games

 

 


PARTNERZY:

         

     

© http://www.METALSIDE.pl 2000 - 2017 r.
Nie używaj żadnych materiałów z tej strony bez zgody autorów!